30 Eylül 2016 Cuma

Kimin Siyasi Birliği..

Siyasetin dışladığı,ötekileştirdiği grup yada grupları sıralayın desek ilk sıraya kim yada kimler gelir.Bu soru, etnik kimliği ne olursa olsun , vicdan sahibi herkese sorulduğunda ilk sıraya inançlarından dolayı Müslümanları koyacaktır.Etnik kimlikleri ve ten renkleri gibi özellikler baz alınsa bile yine Müslümanlar ilk sırada olmaktan kutulamaz.O halde siyasi temsile en çok ihtiyaç duyan,en korumasız grup Müslümanlardır.Öncelikli olarak onların haklarını savunan ve siyasete taşıyan bir siyasi birliğe ihtiyaç var.İkinci olarak sandığa gitmeyen ve mevcut partilerden umudunu kesmiş yüzde otuz ile kırk arasında seyreden ve siyasette temsil edilmeyen her kökten insanlar var.Bunlarada umut olacak ve sistem partilerinin karşısında ADALETİ savunacak yeni bir siyasi birliğe ihtiyaç var.Bu sosyolojik gerçekler PEJ partisinin temel çıkışını oluşturmaktadır.Önce Adalet diyen,Adalet isteyen ve Adalet arayanların siyasi çatısı gelecekte PEJ partisi olacaktır.Mevcud siyasetin ve siyasetçilerin çaresizliklerini hep birlikte izliyorsunuz.Soğuk savaş döneminin takdikleri ve ağzıyla saldırıyorlar.Eskiden düşman Kominizim ve Rusya idi.Şimdilerde yeni düşman İslam ve Müslümanlar.Fransa halkı yüzde kırkları aşan oranlarla sandığa gitmeyerek,tavır koyup bu siyaseti ve siyasetçileri reddediyor.Fransa halkı ADİL BİR YÖNETİM istiyor.Arkasında onlarca dosya bulunan birilerinin bize nizamdan bahsetmesi ne kadar gülünç.İnancımız,ten rengimiz ve ırkımız ne olursa olsun biz Fransayız,Adil bir düzen istiyoruz.Mevcut partiler iflas etmiştir.Yeni  ve temiz siyasetçilere muhtacız.PEJ partisi temiz siyasetin yeni adresi olmaya adaydır.Mazlumlar,ezilenler ve adalet arayanlar siyasi birliklerini PEJ partisi çatısı altında oluşturmak için sahaya inmiştir..Şimdi sıra sende...

agedikoğlu 30 eylül 2016

29 Eylül 2016 Perşembe

Çözüm Ortağı PEJ ve Siyasi Birliğimiz..

2017 ye doğru giderken durmuyorlar..Her gün bir sağdan bir soldan yumruklamaya devam ediyorlar.Savunmasız Fransa müslümanlarını ellerinde bir fırça istedikleri renge boyayuyorlar.Savunmasızlar,çünkü kendilerini savunacakları hiç bir platformları yok.Ne bir gazeteleri,ne bir televizyonları,nede onları koruyacak bir siyasetçi yada partileri yok.Onun için sağdan gelende onlara vuruyor,soldan gelende onlara vuruyor.Onlara göre bütün kötülüklerin kaynağı Müslümanlar.Onlarca yıldır siyasetçilerin iktidar olmalarının en kolay yolu Müslümanlara hakeret etmekten geçiyor.İstedikleri gibi aşşağılıyorlar,dışlayıp hedef gösteriyorlar.Sahi müslümanlar ne zamana kadar bu acımasız saldırılara karşı sessiz kalacaklar.Ne zaman onurlarıyla ayağa kalkıp demokratik yollardan bunun hesabını sandıkta soracaklar.İki müslüman biraraya geldiğinde iki laftan birisi ,Müslümanlar biraraya gelse şöyle olur,böyle olur gibi aptal sevindiren teselliler oluyor.Hepimiz şu gerçeği görelim .Fransa Müslümanlarının birliği, camilerin çatısı altında olmayacak.Bu görüldü,bu denendi.Niçin imkansız olanı Müslümanlara dayatıyoruz.Fransa Müslümanlarının Diyanet teşkilatını bile CFCM mi laik Fransa devleti kurdu.Bu gerçek sıcaklığını korurken, sen hangi camilerin birliğinden bahsediyorsun.O halde bu dağınıklık böyle sürüp gidecek mi.Hayır bu kötü gidişe dur diyecek bir dönem başladı.Sadece bu dönemin adını doğru koymak ve anlatmak zorundayız.Fransada farklı köklerden gelen ve sürekli ezilen bu mazlumlar -SİYASİ BİRLİĞİNİ- kurmak için 2015 yılında sahaya indi.Bu birliğin kurulması kurtuluşumuzdur.Hiç kimsenin bundan uzak durma hakkı yoktur.Uzak duranlar zalimlerle işbirliği içindedir.
2017 genel seçimleri onurlu bir gelecek için büyük bir fırsattır.PEJ partisi- Fransanın Çözüm Ortağıdır.PEJ olmadan banliyölerin mazlumlarına daha onurlu bir gelecek görünmemektedir.Fransanın birliği,bütünlüğü ve sosyal barışı banliyölerden geçmektedir.Banliyölere merhametle yaklaşan ve yeniden kazanacak olan PEJ Partisidir.PEJ in dışındaki partiler Banliyölerde yaşayan milyonları dışlamakta ve ötekileştirmektedir.Banliyöler PEJ ile siyasi birliğini kurarak sistem içinde güçlü ve onurlu bir yere sahip olabilir.PEJ Partisi alandadır..Bu sefer geç kalmayın..

a gedikoğlu 29 eylül 3016

27 Eylül 2016 Salı

Avrupalı Türkler İçin Bir Paket Ne Zaman Açılır

Cezayir li bir dostumuzla yemekte buluşmuştuk.Sohbetimizin ilerleyen safhasında Türkler ve Arapların Fransaya yerleşmeleri ve geriye dönüşleri konuşuluyordu.Cezayirli dostumuz söze girerek Türklerde, Türkiye sevgisi,bağlılığı ve bağlantısı o kadar açık ki bu dışardan çok net görünüyor demişti.Avrupa maceramızda yarım asır geride kaldı.Çok acılar yaşandı.Ayrılık acısı bir yana,ilk gelenlerin sahipsiz geçirdiği yılların her bir karesi filmlere konu olacak kadar dramatiktir.Geride kalanların hikayesi ise başka bir filmin konusu.Avrupalı Türkler ne yaşarlarsa yaşasınlar Türkiye ye hiç kızmadılar ve hiç sırtlarını dönmediler.Tüm Avrupa ve Avrupalı halklar buna şahidtir.PKK terörür,ASALA terörü,Fetö darbe girişimi gibi bütün milli meselerde bu insanlar beklentisiz sokaklara inip vakur yürüyüşlerini yaptılar.Bunlarla yetinmediler kimliksel özelliklerini korumak için destansı bir mücadele vererek camilerini, okullarını açtılar.Bu süreçte hep yalnızdılar.Ne Fransa devleti,nede Türkiye bu süreçte bu insanların yanında olmadı .Hiç dert etmediler.Sessizce görevlerini yaptılar.Türkiye nin ekonomisinin dar boğazdan geçtiği dönemlerde döviz açığını kapattılar,yatırımlarını Türkiye ye yaptılar.

Ancak bugüne kadar yaptıklarının hiç karşılığını alamadılar.Türkiye de çok paketler açıldı.Farklı bölgelere ve iş gruplarına yatırımlar yapıldı.Fakat hiç bir zaman Avrupalı Türkler için paket açılmadı.Ben bunun vaktinin geldiğine inanıyorum.Avrupalı Türkler çok zor bir dönemden geçiyor.Bu dönemde köklü yapısal değişiklikler için Türkiye, Avrupalı Türklerin yanında olmalıdır.

-Avrupada ki stk larla Bakanlıklar düzeyinde işbirliklerine gidilmelidir.Ortak protokoller imzalanarak uzun soluklu projeler başlatılmalıdır
-Avrupalı Türkleri ilgilendiren Bakanlıklar,stklarla ortak protokol imzalayarak ,ortak yatırımlara yönelmelidir.Örneğin Gençlik spor bakanlığı,Avrupada ki spor  kulüplerine kaynak ayırmalı,Milli Eğitim bakanlığı gençlik merkezleri kurmalı,Aileden sorumlu Bakanlık kadın ve sığınma evleri açmalıdır.Tüm bu girişimler buradaki stklarla işbirliği içinde yürütülmelidir

Avrupada ki varlığımızın sadece camiler eliyle yaşatılacağına inanmak ve böyle ağır bir yükü onlara yüklemek adil olmasa gerek.Ak Partiye yüzde 60larla destek veren Avrupalı Türkler böyle bir açılımı hakediyor.TC Devletiyle-Avrupalı Türkleri barıştıran Ak Parti bu PAKETİ AÇIKLAYARAK yeni bir dönemi başlatacaktır
Sabırsızca bekliyoruz

agedikoğlu 27 eylül 2016

26 Eylül 2016 Pazartesi

24 Eylül 2016 Cumartesi

23 Eylül 2016 Cuma

İnsana sövmek değil,üretmek itibar kazandırır...

Bazı insanların tek sermayesi karalamaktır,iftiradır.O ölü ruhlarını tatmin etmek için içlerinde taşıdıkları fitneleri,fesatları bir balçık gibi oraya, buraya saçmayı maharet sayarlar.Çalışmaya,üretmeye güçleri yetmediği için polemik yaparak,sataşarak meşhur olmaya çalışırlar.Bunlar emek hırsızlarıdır.Başkalarının ürettikleri  üzerinden geçinirler.Dünya büyük,git,çalış,sende üret. Beynine,yüreğine ve bileğine güveniyorsan çık ortaya adam gibi ve mertçe yeteneklerini koy ortaya.Başkalarının başarılarını kıskanarak ve iftira atarak ilerlemeye çalışmak en hafif ifadesiyle itibar suikastçılığıdır.
İcraat adına,üretim adına ve başarı adına bugüne kadar ne koydun ortaya.Bu konuda kaç kere nefsini sorguladın. Kaç kere nefsinle kavga ettin.
Mahalle kabadayısı gibi ortalarda gezinmek ve yüksek perdeden konuşmak insanı adam yapmaz,insan hiç yapmaz.Adam olacaksan alın terinle üreteceksin.Emek kutsaldır.Müslüman adam başkalarının alın teri,göznuru çalışmaları ile ilgili konuşurken kalbinin ürpermesi ve Allah tan cc korkması gerekir..Emek üzerinde kolay konuşan cüretkar insanlar,hiç üretmeyen insanlardır.Bu tip adamların arkasında,yanında ve önünde duranlarda bu veballere ortaktır.Toplum için  tuğla üstüne,bir tuğla koyanların başımızın üstünde yeri vardır.Onları  saygıyla selamlıyorum.Eleştireceksek ki eleştirmeliyiz,ancak eleştiriyle, hakereti birbirinden ayırarak ve yapıcı bir dil kullanarak eleştirmeliyiz.Eleştirimizde hikmet olmalıdır ki yapsın,onarsın,geliştirsin ve büyütsün.

Bilinmelidir ki Cojep , Avrupalı Türkler için yapılan bütün eylemlerin tam göbeğinde yer almıştır yada bilakis öncülük etmiştir..Çünkü Cojep icraatçı bir organizasyondur ve eylem Cojeplilerin baskın bir karekteridir

-Gezi olaylarında biz tavır koyup,basın açıklamaları yaptık.Odssee sinemasında Can Dündar ın  Gezi olayları belgesel gösterimine karşı çıktık.O gün orda sadece Cojepliler vardı.Ve Roland Ries in bu programa katılımını demokratik tepki koyarak biz  engelledik

-PKK ya karşı mart ayında Strazburg da yapılan yürüyüşe öncülük yapan kuruluşlardan  biri yine Cojeplilerdi.

-Eski Strazburg belediye başkan yardımcısı Mine günbay Başkonsolosluğumuzda oy kullandıktan sonra burdan tiksiniyorum,kusasım geliyor diye açıklama yaptığında onun aleyhinde imza kampanyası düzenleyen ve istifa etmesini isteyen Cojeplilerdi

-15 temmuz darbesinden sonra Strazburg ve Paris de yapılan basın açıklamalarının merkezinde yer aldık.Varşova AGİT toplantılarına 15 temmuz darbesini yine biz getirdik
-
Son dönemde bu aktif mücadelesinden dolayı Fransız medyası ve siyasetçiler tarafından hedef alınan kuruluşlardan birisi olduk

Bütün bu eylemlerin hiç bir yerinde görmediğimiz bir takım adamlar hariçden gazel okuyormuş kim tınlar.Bir tek şey söylenebilir eğer hala hak,ahlak diye bir şey kaldıysa

EDEP YAHU,EDEP YAHU,EDEP YAHU....


ali gedikoğlu 23 eylül 2016